Visegrád 4 Országúti Kerékpárverseny - Magyarország legrangosabb egynapos versenye

A belga főbíró újra Magyarországon

A V4 kerékpáros sorozat idei magyar versenyének UCI bírója a belga Sven Calus lesz, aki korábban már egy alkalommal betöltötte ezt a szerepet a hazai V4-ek történetében. Véleménye szerint a nemzetközi versenysorozatok fontosak a kerékpársport jövőjét illetően.

V4 Kerékpárverseny 2018 - Sven Calus

A Visegrád 4 Kerékpárverseny idei sorozata Magyarországon zárul május 12-én. A mezőny Budapesten rajtol, majd többek között Budakeszi, Telki, Zsámbék, Bicske, Zirc és Csesznek érintésével érkezik meg Pannonhalmára. A verseny UCI bírója a belga Sven Calus lesz, aki korábban már egy alkalommal betöltötte ezt a szerepet a hazai V4-ek történetében.

Hirdetés▾
Fisher Klímatechnika

A harminchat esztendős versenybíró 2013-ban tette le a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség országúti bírói vizsgáját, azóta lehet vele kerékpárversenyeken találkozni. Már gyermekkorában magával ragadta a kerékpársport világa, hisz nagyapja a kilencvenes évek elején maga is versenyeket szervezett. Civilként logisztikai menedzserként tevékenykedik az építőiparban érdekelt BeNeLux cégcsoport egyik leányvállalatánál.

Mi a véleménye a Visegrád 4 kerékpárverseny-sorozatról?

Nagyon tetszenek azok a kezdeményezések, amikor a szomszédos országok egymással karöltve szerveznek versenyeket. A nemzetközi sorozatok fontosak a kerékpársport jövőjét illetően. Az országhatároknak nem szabad gátat szabniuk az együttműködésben, amit nagyon jól szimbolizál Belgium, Luxemburg és Hollandia versenystruktúrája, de a cseh, lengyel, magyar és szlovák kapcsolat is. A magyar viadal egy csodálatos panorámaképet ad, kezdve a budapesti rajttól a pannonhalmi befutóig. Várom már május 12-ét, biztos vagyok benne, hogy egy kiváló eseménynek lehetünk részesei.

Hogyan dolgozik egy UCI bíró, miként készül fel az adott versenyre?

Amint megkapjuk a kiküldetésünk, szinte azonnal kapcsolatba lépünk a szervezőkkel. Elkérjük tőlük a versenyszabályzatot és a technikai dokumentációkat, melyeket alaposan áttanulmányozunk, és ha szükséges, módosításokat javaslunk azokban. A rajtig folyamatosan segítséget nyújtunk, bármilyen kérdéssel vagy problémával bátran fordulhatnak hozzánk. A verseny előtt leellenőrizzük a résztvevők és a csapatvezetők engedélyeit, megszervezzük a technikai értekezletet, egyeztetünk a sajtó, a biztosítást végzők és az egyéb kiszolgáló személyzetek képviselőivel. A verseny során igyekszünk végig koordinálni a történteket, a befutót követően pedig érvényesítjük a végeredményt, valamint szükség esetén kiszabjuk a büntetéseket azok számára, akik valamilyen szabályt szegtek.

Emlékszik-e még az első versenyére?

Hogyne emlékeznék, a tűzkeresztségen 1999 júniusában estem át, akkor még gyakornokként lehettem jelen egy a lakhelyemhez közeli U17-es regionális viadalon. Mivel az egyik versenybíró egyszerűen nem jelent meg, így hirtelen a mély vízben találtam magam. Abban az időben még nem volt transzponder, fotocellás befutó vagy kamerák, ennek ellenére is sikerült pontosan meghatároznunk a befutási sorrendet.

Melyek azok a problémák, melyektől a legtöbb verseny szenved?

Számos szervező szenved attól a problémától, hogy nem kap meg bizonyos útvonalengedélyeket vagy éppenséggel túlságosan későn kapja azokat kézhez. Egyre inkább gondot jelent a versenyek számára a megnövekedett közúti forgalom, valamint az ezek következtében váratlanul kialakuló veszélyhelyzetek, gondolok itt azokra az útakadályokra, amik előre nem jelzett módon bukkannak fel. Sokszor a rendőri biztosítással is akadnak nehézségek, sajnos a legtöbb országban ezeket csak költségtérítés fejében végzik el. Nagyon nehéz azt is megértetni, hogy védjük a környezetünket és próbáljunk minél kevesebb szemetet magunk után hagyni, hisz ez a verseny nívóját is rombolja.

Korábban járt már Magyarországon, mi a véleménye hazánkról valamint a kerékpársportunkról?

Sajnos az ország kerékpársportjáról nem tudok túl sokat. Szerencsére, két évvel ezelőtt már volt szerencsém a V4 magyarországi futamán részt venni. Jól szervezett viadal volt és Budapest is gyönyörű. Turistaként 2014-ben töltöttem el egy hetet az országban, szabadidőmben ugyanis imádok utazgatni és túrázni. Alaposan bejártam a fővárost, finomakat ettem, kedves emberekkel ismerkedhettem meg. Már akkor elhatároztam, hogy ha lehetőségem lesz, visszatérek.

   
A verseny partnerei és támogatói:
Nemzetközi Visegrádi Alap A Visegrádi Csoport magyar elnöksége 2017/18 Külgazdasági és Külügyminisztérium Fisher Klímatechnika Emberi Erőforrások Minisztériuma Magyar Kerékpáros Szövetség WestEnd City Center
Nissan Arval Magyarország Kft. Magyar Turisztikai Ügynökség Hungarofest Váradi Mentőszolgálat Rock FM Veritas Gold ásványvíz Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap
Grant Thornton Valuation Kft. GESU NutriDepó Support Bikers Tomtom Sports Bikemag.hu - Kerékpársport portál IfiPress - Ifjúsági magazin és diákportál
RideHard.hu Vanik Zoltán Fotó Pannonhalma Ibrány
Keresés
Honlapinfó

A Visegrádi Négyek országai (Csehország, Lengyelország, Magyarország, Szlovákia) által 2013-ban elindított országúti kerékpáros versenysorozat magyarországi versenyeinek hivatalos honlapja.
www.v4kerekparverseny.hu

V4 Kerékpárverseny.hu