A mezőnyre egy könnyűnek semmiféleképpen sem nevezhető pálya várt a Brno-Mikulov-Brno útvonalon – amely egy régi tradicionális verseny hagyományait hivatott újraéleszteni, több kisebb körrel. A rajtot követően egy négy fős szökés alakult, majd a viadal legnehezebb részéhez, az utolsó ötven kilométerhez érve – amely hét kategorizált meredeket tartogatott – a Hlín kaptatóján mind a spiccen, mind pedig a főmezőnyben megbomlott az egység.
A pálya legmagasabb pontján, a legerősebb cseh kontinentális csapat, az Elkov-Kasper munkájának köszönhetően megfogták az elmenést, majd két kilométerre a céltól Adam Toupalik (Elkov-Kasper) támadott, akit már nem is tudtak utolérni, így a huszonöt esztendős kerékpáros mindössze hat másodperc előnnyel hazaérve megnyerte a viadalt, honfitársai Daniel Turek (Team Felbermayr-Simplon Wels) és Karel Camrda (Topforex-ATT Investments) előtt.
„Amikor bejártuk a pályát már akkor tudtam, hogy a rövid emelkedők lehetőséget biztosítanak számomra. Kockáztatnom kellett a lejtmenetben, de ez végül győzelmet ért. A lengyel viadalon is hasonló célokkal indulunk, a legfőbb feladatunk, hogy megőrizzük a sárga trikót” – nyilatkozta a célba érkezést követően Toupalik.
A versenyt végül csak harmincnégy kerékpáros tudta abszolválni, a legjobb lengyel bringás a hatodik helyezett Jakub Murias (Voster-ATS), a legjobb szlovák a tizenkilencedik Martin Chren (Dukla Banska Bystrica), míg a legjobb magyar a huszonegyedik Solymosi Márton (Epronex-GESU Bikewear) lett.
A záró lengyel futam előtt a sárga trikót szintén Adam Toupalik (Elkov-Kasper) ölthette magára – az eddigi éllovas Michal Schlegel (Elkov-Kasper) ugyanis nem állt rajthoz Csehországban.
A 2021-es Visegrád 4 Kerékpárverseny-sorozat július 18-én Lengyelországban zárul.